Fogyasztóvédelmi egyesületünk 2021. május 8-án alakult azzal a céllal, hogy érdekvédelmi, fogyasztói jogvédői és fogyasztóvédelmi szakmai munkánkat ne csak a jogszabályok megtartásának szemszögéből végezzük, hanem emellett korunk piacgazdaságában legjellemzőbb fogyasztói érdeksérelmek szemszögéből. A kezdetektől hangsúlyt fektetünk a szolgáltatásokhoz és termékekhez kapcsolódó fogyasztói érdeksérelem szakértői elemzésére, a fogyasztókat ért gazdasági kárra és a fogyasztói jogsérelmekkel a vállalkozási által tisztességtelenül elért előnyökre is. Azon vállalkozások által okozott érdeksérelmekkel foglalkozunk, amelyek sok fogyasztóval kerülnek kapcsolatba és az érdeksérelem így gazdasági jelentőséggel bír. A fogyasztói érdekvédelem legjobb útjának az ilyen széleskörű fogyasztói érdeksérelmek megszüntetését tartjuk, amiben a fogyasztóvédelmi hatóságoknak és a bíróságoknak egyaránt nagy szerepük van. A fogyasztóvédelmi hatóságok és bíróságok fellépése nélkül nincs olyan gazdasági és reputációs ösztönző, amely gátat szabna a rendszeres és sokszor szándékos fogyasztóvédelmi jogsértéseknek, mivel ezeket a jogsértő vállalkozások esetenként tudatosan vagy mulasztással beépítik üzletpolitikájukba, költségelőnyt érve el a fogyasztókkal tisztességes jogkövető vállalkozások kárára.
Figyelemmel kísérjük a magyar fogyasztóvédelmi szabályozást és az ennek nagyrészt háttérszabályozását képező európai uniós fogyasztóvédelmi jogfejlődést és az ezeket előmozdító fogyasztóvédelmi szakpolitikákat, azonban mindezek kapcsán fontosnak tartanánk a gazdasági és érdeksérelem-központú szemlélet előtérbe kerülését. Arra biztatjuk a fogyasztóvédelmi hatóságokat és a bíróságokat, hogy tevékenységük nagy részét úgy alakítsák, hogy abból nagyszámú fogyasztó profitálhasson, jelenleg ez a mérethatékonysági szemlélet egyáltalán nem jelenik meg. A fogyasztóvédelmi hatóságok egyéni jogsérelmek orvoslásáért végzett több évtizedes munkáját nagyobb részt kudarcnak tartjuk, szerintünk a polgári jogi viták elbírálása mindig a bíróságokra és a békéltető testületekre tartozik, nem a hatékony eszközzel nem rendelkező hatóságokra.
Rendszerszintű fogyasztóvédelmi problémának tartjuk, hogy a fogyasztók és a fogyasztóvédelmi szervezetek ma nagyon nehezen fordulhatnak bírósághoz és hiányzik a bíróságok részéről a segítőkészség, a sérelemközpontú gondolkodás a fogyasztói jogvitákban. Másrészt a fogyasztóvédelmi hatóságok szélesebb kört átfotó munkáját (pl. légiutasok jogai, online felhasználók jogai, egészséghez és termékbiztonsághoz való jog, kiskorú fogyasztók) elismerése méltó sikerként könyveljük el.
Európai mércével mérve is aktívak és sikeresek a magyar fogyasztóvédelmi hatóságok, ami tapasztalataink szerint hozzájárul a fogyasztói jóléthez, a piacgazdasághoz, minél nagyobb számú fogyasztót értintő problémát orvosolnak a hatóságok, ez fogyasztói szinten annál nagyobb pozitív gazdasági hatással bír. Ezért az általunk képviselt fogyasztói érdekeket ért sérelmek felszámolásában jelenleg a fogyasztóvédelmi hatóságokat tekintjük legfontosabb partnereinknek és bízunk benne, hogy a bíróságok fogyasztóvédelmi gyakorlata is egyre támogatóbb lesz, élve a bíróságoknak a képviseleti keresetek és csoportos perek által adott új, erősebb jogkörökkel. Jelenleg a bíróságok a rendelkezésükre álló jogi eszközöket sem használják ki a magyar fogyasztók védelme érdekében. Eredményközpontú fogyasztóvédőkként rámutatunk, hogy a fogyasztóknak történő segítségnyújtás előli bírói elzárkózást olyan törvénymódosítással szükséges orvosolni, amely a bíróságok kötelezettségévé teszi, hogy az eléjük kerülő fogyasztói jogvitákban sérelemközpontú eljárással gyorsan jogorvoslatot szolgáltassanak. A fogyasztóvédelmet összességében európai és magyar sikerágazatnak tartjuk és minden fogyasztót arra biztatunk, hogy álljon ki a jogai mellett, panaszával forduljon bírósághoz és békéltető testülethez, ha szélesebb körű jogsértést észlel, akkor a fogyasztóvédelmi hatóságokhoz.